Kierownik projektu już w pierwszych dniach swojej pracy stoi przed bardzo wymagającym zadaniem, jakim jest dobranie zespołu projektowego. To odpowiedzialna funkcja, a od jego decyzji może zależeć powodzenie lub niepowodzenie realizacji podejmowanego zadania. Dobór wykwalifikowanych oraz odpowiednio zmotywowanych ludzi może przyczynić się do dużo bardziej skutecznego działania. Pojawia się jednak pytanie, jak dobrać taki zespół?

Doświadczony kierownik projektu bardzo często w pierwszej kolejności bierze pod uwagę osoby, z którymi miał już przyjemność współpracować, a współpraca ta była naprawdę udana. Tacy ludzie w zespole powodują, że kierownik wie, czego się po nich spodziewać oraz czuje się dużo swobodniej, deklarując terminy realizacji projektu. Nie musi również obawiać się o jakość końcową realizacji, gdyż poprzednie doświadczenia pozwalają mu wierzyć, że projekt zostanie oddany w odpowiedniej formie.

Nie zawsze jednak kierownik projektu może pozwolić sobie na zatrudnienie osób, które już raz się sprawdziły. Czasem potrzebuje specjalisty w dziedzinie, z którą do tej pory nie miał zbyt wiele wspólnego. W takiej sytuacji najlepiej, jeśli zacznie poszukiwać odpowiedniej osoby z polecenia, aby zwiększyć swoje szanse na trafienie na kogoś rzetelnego oraz godnego zaufania. Najłatwiej, jeśli kierownik wybiera pośród zaufanych pracowników danej firmy.